maanantai 13. huhtikuuta 2015

SM 2015 - Lyhyt raportin tynkä

En voi uskoa, että taas vuosi on mennyt. Ne tuntuvat kuluvan vuosi vuodelta aina vaan nopeammin. Tänä vuonna olin ekaa kertaa rivijärjestäjänä ja kisaajana. Täytyy myöntää, että kokemus oli ihan toisenlainen, kun oli vapautettu suurimmasta vastuusta.

Kokonaisuudessaan lauantaipäivästä jäi ihan hyvä maku suuhun. Järjestäjät olivat nuoria, mutta innokkaita ja työtelijäitä. Työ tarttui käsiin hyvin ja ongelmatilanteet selvitettiin yhdessä. Aikataulu valitettavasti venyi - mikä oikeastaan oli ihan odotettavissakin - luokkia kun oli niin paljon. Muutamia pienempiä ongelmia oli: hidas infopisteen syöttö ja lievät kommunikaatiovaikeudet., mutta ei mitään, mikä olisi kaatanut systeemiä.
Mikä minua kiinnostaa, on se, mitä tapahtui koululuokkien arvostelussa. En ole täysin perillä mitä siellä tapahtui, mutta jotain sijoituksessa oli mennyt pieleen. Sunnuntaipäivä oli kuulemma mennyt sitten huonommin, mutta siihen en nyt puutu, kun en itse ollut paikalla.


Täytyy antaa pienet haukut messujärjestäjille surkeasta pohjasta, matot kun lentelivät minne sattuu (niitäkin oli joutunut peräänkuuluttamaan) ja kuulemma ilman niitä lattia oli turhankin liukas. Samoin hevosille ei ollut riittäväti tilaa ja myyntipisteiden määrän kanssa oli jotain ihmeellistä säätöä. Esteet ja muu kalusto oli toimivaa, niissä ei ollut valittamista, kivasti oltiin panostettu myös infotiskin layouttiin.
MÖÖ!

Oli miten oli, kisojen henki oli aivan loistava, pääsin juttelemaan monille harrastajille ja olin tosi tyytyväinen ratsastajien tasoon. Jouduttiin Liisan kanssa keräilemään alaleukojamme lattiatasosta, kun korkeushyppy lähenteli loppujaan - korkein suoritus oli niinkin korkea kuin 128 cm! Upeaa! Kävin itsekin kääntymässä korkeushypyssä, kun kerrankin oli mahdollisuus kunnolla hypätä (en olekaan harrastanut sitä koko talveen). Ryssin kauniisti jo 100 cm kohdalla ja tipuin jonosta 110 cm kohdalla. : D Noh, maastahan vanhakin ponnistaa.
BIS1!


Se mikä oli minun kannaltani keskeistä, oli koulumestaruus. Suoritus meni ihan mukiinmenevästi, vaikka vähän stressailinkin sitä etukäteen. Tyylini on sen verran poikkeava, että se ei montaa tuomaria miellytä, joten en uskonut sijoittumisen mahdollisuuksiin. Olen todella todella tyytyväinen toiseen sijaan pistein 108/140, jotka tosiaan olivat samat kuin voittajalla. Mitäs siitä sitten valittamaan. : D
Mä olin surkea tässä. : D (Mikä siis on yllätys, kun olen saanut oppini Romeo-merkkisellä pukkiautomaatilla.)

Messuohjelmaa en ehtinyt seuraamaan sen enempää kuin ihanasti lähdön hetkellä puolet valjakkoajon indoorkisasta. Ihanaa nähdä kansainvälisen tason valjakoita vauhdissa!

2 kommenttia:

  1. Saivartelen: korkeuden suurin este oli 129 cm :D Mutta oli kiva työskennellä sun kanssa ja tutustua siin samalla himppusen. Kai oot ens vuonnakin tulossa paikalle? Jos et osaa yhdistää mua kehenkään, niin olin siis se semipätkä sähläävä estetuomari. Toivon ettei mua Selma kuvannut ku sähläsin. Koska revin suunnilleen hiuksia päästä. :P Ens vuonna ois kyl kiva kokeilla uudestaan, josko sitten menis paremmin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin olikin, mikä lie typo. : D Samoin! Juu, olen tulossa ihan kokoaikaiseksi järjestäjäksi.

      Poista