torstai 18. joulukuuta 2014

Luukku 18.: Niittyjoen hevoset: Moonsson

Moonsson


Moonsson eli Kuunpoika oli Moonin jälkeen toinen tämän tyyppinen kangashevonen. Olen aina ollut hullu barokkihevosfriikki ja muistan sen, että minulle iski polttava tarve saada tehdä harmaa andalusialainen. Pitkällä harjalla. Tosi pitkällä. Pidempi parempi. Olin puhjeta ylpeydestä, kun sain Kuunpojan valmiiksi ja kävin esittelemässä sitä kavereille. Olihan siinä silloinkin jo silmääni pistäviä virheitä, mutta olin saanut juuri sellaisen hevosen, jota olin halunnut. Ne ovat niitä hetkiä, jotka kantavat harrastusta eteenpäin.
  Kangas on tavallista vaaleanharmaata fleeceä, harja upeaa huovutettua villalankaa, joka on kiinnitetty varmuuden vuoksi sekä liimalla, että ommellen. Kun harjaa kokeilee, se on muuten painava, eli tuplakiinnitys on ihan paikallaan. Yhden typerän virheen tein Kuunpojan kanssa, leikkasin kaksi oikean puolen palaa. Eli toinen kylki on ikävästi nypyttynyt ajan kanssa. Myös suussa ja korvissa on vähän vikaa, mutta niistähän sitä kehittyy. : D Kp on varmaan ensimmäinen hevonen, jolla esiintyi minulle tyypillistä puolien epäsymmetrisyyttä.
  Kuunpojan painotus on aina ollut kouluratsastus ja ehkä hyvä niin. Pojalla tuli kuitenkin ratsastettua paljon ja kilpailtua myös ihan kohtalaisesti. Pojan nimihän on tullut "emältään" Moonilta, joka tosin oli paint. Olin aika paljon liberaalimpi aikoinaan noiden rotujen kanssa. : D


2 kommenttia:

  1. Söpö! :3 muuten mikä ton "Nomen est Omen " nimisen hepan lempinimi on? Se on mun lemppari sun hepoista! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Son kiittää! Hänen lempinimensä on Nome. : )

      Poista